Δεν έχει απαραίτητα και την καλύτερη φήμη, το Grand Prix του Πριγκιπάτου όμως κατάφερε να προσφέρει μπόλικο θέαμα. Το μυστικό; Μια “πρέζα βροχής”…
Τα προκριματικά
Η θέση εκκίνησης στο Μονακό είναι ιδιαίτερα κρίσιμη. Και αυτό γιατί η πίστα δεν ενδείκνυται για προσπεράσεις, με αποτέλεσμα τα μονοθέσια να τερματίζουν κατά κανόνα στην θέση που προκρίθηκαν.
Κάποιος όμως ξέχασε να το αναφέρει στον Sergio Perez. Ο Μεξικανός πιλότος της Red Bull χάνει τον έλεγχο στην πρώτη στροφή της πίστας και καταλήγει στην μπαριέρα στο Q1, με αποτέλεσμα να εκκινεί τον αγώνα του από την τελευταία θέση.
Αυτό πρόσθεσε ένα έξτρα βάρος στους ώμους του, καθώς το πρωτάθλημα φαίνεται πως γυρνάει υπέρ του έτερου οδηγού της Red Bull, Max Verstappen. Οι υπόλοιποι οδηγοί που αποσύρονται στο Q1 είναι με αντίστροφη σειρά κατάταξης οι Zhou, Hulkenberg, Magnussen και Sargeant.
Στο Q2 δεν είχαμε μεγάλες εκπλήξεις, με τους Bottas, Stroll, Albon, DeVries και Piastri να κατευθύνονται στα γκαράζ τους. Έκπληξη αποτελεί ο Lando Norris, ο οποίος καταφέρνει και κλειδώνει την πρόκρισή του στο Q3.
Mε το Q3 να είναι το πιο σημαντικό μέρος των προκριματικών, ο Esteban Ocon κλειδώνει την pole position με περίπου 90 δευτερόλεπτα να απομένουν. Μέσα σε αυτόν τον χρόνο, η pole περνάει σε 3 διαφορετικά χέρια, προτού καταλήξει στα χέρια του Max Verstappen.
Με δεύτερο τον Alonso, τρίτο τον Leclerc και τέταρτο τον Ocon, φαίνεται πως θα εκκινήσουν έτσι τα μονοθέσια… μέχρι τη στιγμή που ο Charles Leclerc δέχεται ποινή 3 θέσεων για παρεμπόδιση του Lando Norris στον γρήγορό του γύρο. Αυτό ρίχνει τον Mονεγάσκο οδηγό της Ferrari στην 6η θέση, ενώ προωθεί τον Γάλλο Οcon στην τρίτη θέση εκκίνησης.
O αγώνας
Οι Verstappen, Alonso και Ocon κάνουν μια εξαιρετική εκκίνηση, διατηρώντας και οι τρεις το πλεονέκτημα της θέσης στην πίστα. Πιο πίσω όμως, ο Logan Sargeant προκαλεί την πρώτη επαφή της ημέρας, χάνοντας τα φρένα στην 6η στροφή και ακουμπώντας με το μονοθέσιο του Hulkenberg. Ο Stroll είναι ο πιο άτυχος οδηγός στον πρώτο γύρο, καθώς πιέζεται από παντού, έχει επαφές με διάφορα μονοθέσια και καταλήγει με ελαφριά ζημιά στο όχημά του.
Στον 11ο γύρο ο Carlos Sainz καταδιώκει τον Esteban Ocon για την 3η θέση, όμως στα φρένα της 10ης στροφής μπλοκάρει και χτυπάει στον πίσω διαχύτη το μονοθέσιο του Γάλλου. Η Ferrari του Ισπανού λαβώνεται από την σύγκρουση, με το αριστερό κομμάτι της μπροστά πτέρυγας να ξεκολλάει από το μονοθέσιο λίγο αργότερα.
Στον 34ο γύρο ο Stroll έχει μια περίεργη μάχη με τον Sergio Perez. Ο Stroll αλλάζει γραμμή στα φρένα της 10ης στροφής και σπρώχνει τον Sergio Perez εκτός στροφής, κάτι που εξοργίζει τον Μεξικανό και τον ωθεί σε παράπονα.
Όλη αυτή την ώρα υπάρχει η υπόνοια βροχής στα ραντάρ, καθώς σταδιακά εμφανίζονται σταγόνες και στην πίστα. Οι οδηγοί πρέπει να διατηρήσουν τα ελαστικά τους σε καλή κατάσταση, ώστε να οδηγηθούν μέχρι το σημείο μετάβασης σε ενδιάμεση γόμα. Ο Max Verstappen αποδεικνύει την ανώτατη οδηγική του κλάση και διατηρεί τα ελαστικά του μέχρι τον 55ο γύρο, όπου πλέον βρέχει κανονικά.
Και εγένετο… βροχή
Οι αναφορές εντείνονται από τον 50ο γύρο, με τη βροχή να κάνει την εμφάνισή της στις στροφές Portier. Στον 52ο γύρο αρχίζει πλέον και βρέχει κανονικά. Stroll και Bottas αντιδρούν πρώτοι, με την ενδιάμεση γόμα. Και αρχίζει η μάχη.
Ο Sainz βρίσκει ευκαιρία να χωθεί και να διεκδικήσει την θέση του προπορευόμενου Ocon. Ο Γάλλος όμως αποδεικνύεται “σκληρό καρύδι” και κρατάει την θέση του.
Ο Fernando Alonso βάζει στον 54ο γύρο την μεσαία γόμα, με τον Verstappen να τον ακολουθεί έναν γύρο αργότερα με την ενδιάμεση. Η στρατηγική αυτή δεν ευνοεί τον Ισπανό βετεράνο, καθώς τον ωθεί σε μια ακόμα αλλαγή ελαστικών σε ενδιάμεσα.
Όλοι έχουν κάνει τη μετάβαση στα ενδιάμεσα ελαστικά. Όλοι… εκτός του Magnussen, ο οποίος παραμένει έξω με την σκληρή γόμα και ελπίζει να πάει απευθείας στα βρόχινα ελαστικά. Το πληρώνει όμως με ένα λάθος στην προτελευταία στοργή που τον οδηγεί σε μπλοκάρισμα και στις μπαριέρες. Από εκεί ωστόσο ελέγχει το μονοθέσιό του και μπαίνει στα πιτ για αλλαγή γόμας.
Ο George Russell απασχολεί τους αγωνοδίκες την ίδια ώρα. O Βρετανός οδηγός της Mercedes χάνει το φρενάρισμα στην 5η στροφή. Μπαίνει άτσαλα πίσω στην πίστα, φέρνοντάς τον σε σύγκρουση με τον Sergio Perez ο οποίος πέρναγε από πίσω του. Η Mercedes σηκώνεται στον αέρα και τραυματίζει ελαφρώς την Red Bull του Μεξικανού. Ο Βρετανός δέχεται ποινή 5 δευτερολέπτων ως αποτέλεσμα.
Η βροχή σταματάει από τον 63ο γύρο. Με την πίστα σταδιακά να στεγνώνει και χωρίς άλλες προσπεράσεις, ολοκληρώνεται ο αγώνας.
Αποτελέσματα
Νικητής αναδεικνύεται ο Max Verstappen. Με ρυθμό πρωταθλητή κυριαρχεί σε όλη τη διάρκεια του αγώνα. Δεύτερος τερματίζει ο Alonso, τρίτος ο Ocon. Και οι δύο πανευτυχείς για την θέση που κατακτούν. Έκπληξη του αγώνα αποτελούν το podium του Ocon, αλλά και η 9η και 10η θέση των δύο McLaren, των Lando Norris και Oscar Piastri αντίστοιχα.
Επίλογος: Το Μονακό είναι μια πίστα που συχνά δεν μπορεί να προσφέρει αρκετό θέαμα. Ο φετινός αγώνας όμως αποτελεί μια ευχάριστη έκπληξη. Το μυστικό της συνταγής; Μία “πρέζα” βροχής.
Ονομάζομαι Νίκος Ναούμ, είμαι φοιτητής στο Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, με καταγωγή από τα Ιωάννινα, ωστόσο γέννημα-θρέμμα Αθηναίος.
Σκοπός μου στην ζωή είναι να βρω την ευτυχία, κάνοντας πράγματα που αγαπώ με ανθρώπους που αγαπώ. Η αθλητική δημοσιογραφία και η εξειδίκευση στον μηχανοκίνητο αθλητισμό είναι το μεράκι και το πάθος μου. Από μικρός έψαχνα να μετουσιώσω την αγάπη μου για το αυτοκίνητο σε ένα επάγγελμα.
Κάπως έτσι, δειλά-δειλά οδηγήθηκα στην πόρτα του Παντείου Πανεπιστημίου. Ήξερα ότι ο κλάδος είναι κλειστός. Ήξερα ότι θα αντιμετωπίσω δυσκολίες. Μέσα όμως στο Πανεπιστήμιο γνώρισα ανθρώπους με τους οποίους μπόρεσα να ενωθώ και να δώσω σάρκα και οστά στο όραμά μου. Να παράγω περιεχόμενο σχετικά με το αυτοκίνητο και δη, με την Formula 1.
Mέσα από το The F1 Thing, αλλά και μέσα από τον διαδικτυακό «αέρα» του Ράδιο Πάντειον και τις ραδιοφωνικές μεταδόσεις του αθλήματος, νιώθω πως κατάφερα να προσδιορίσω αυτόν τον έρωτα για το αντικείμενο και να ικανοποιήσω την ακόρεστη τρέλα μου.
Α, επίσης παίζω μουσική. Αυτή είναι μια ακόμη τρέλα μου. Λατρεύω τα ταξίδια (ειδικά με το αυτοκίνητο), καθώς και την καλή μπύρα.
Μέσα στον ΦΚ βρήκα άτομα που εκτιμώ βαθύτατα. Για εμένα είναι η ιδανική ευκαιρία να συνεργαστώ σε ένα υπέροχο εγχείρημα.