Η ΠΟΛΚΕΟΑ εκπέμπει SOS/ Ιστορικά αεροσκάφη της Ολυμπιακής στο σφυρί από την Μενδώνη αντί Μουσείου

Η ΠΟΛΚΕΟΑ εκπέμπει SOS/ Ιστορικά αεροσκάφη της Ολυμπιακής στο σφυρί από την Μενδώνη αντί Μουσείου

Μετά τα αρχαία του σταθμού Βενιζέλου, η Λίνα Μενδώνη αποδεικνύει για μια ακόμη φορά πως αδιαφορεί για τον Πολιτισμό. Μετά το Πάσχα αποφάσισε να υπηρετήσει πιστά τα συμφέροντα της οικογενείας Λάτση, όπως πληροφορούμαστε και από το Δελτίο Τύπου του Πολιτιστικού Κέντρου Εργαζόμενων της Πολιτικής Αεροπορίας.

Ιστορικά αεροσκάφη, δείγματα της κορυφαίας πολιτικής αεροπορίας που διέθετε η Ελλάδα και η Λίνα Μενδώνη επιθυμεί να τα βγάλει στο σφυρί σαν παλιοσίδερα, ενώ οι πρώην εργαζόμενες και εργαζόμενοι της Ολυμπιακής Αεροπορίας εκπέμπουν κραυγή αγωνίας για την καταστροφή ενός μοναδικού μέρους του νεότερου Πολιτισμού.

Ευχαριστούμε τον κ. Κώστα Παπαδάκη που μας πληροφόρησε για αυτή την ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα υπόθεση.

Ο κίνδυνος που ελλοχεύει για την Πολιτική Αεροπορία με τον Λάτση…

Με διακύβευμα το Μουσείο και τα Ιστορικά Αεροσκάφη

Στο Ειρηνοδικείο Αθηνών, στις 5 Μαΐου 2021 (αίθουσα 8 και ώρα 09.00), συζητείται η προσφυγή της ΕΛΛΗΝΙΚΟ Α.Ε. κατά του ΠΟΛΚΕΟΑ (διαδικασία ασφαλιστικών μέτρων) για εκποίηση αεροσκαφών, ιδιοκτησίας μας, που αγοράστηκαν από το ΠΟΛΚΕΟΑ (Πολιτιστικό Κέντρο Εργαζομένων Πολιτικής Αεροπορίας) με δικά μας χρήματα όλων των πρώην εργαζομένων στην Ολυμπιακή, και με προορισμό το Μουσείο Πολιτικής Αεροπορίας στο Ελληνικό.

Με το άρθρο 943, παρ.3 του ΚΠολΔ, βγάζουν σε πλειστηριασμό πράγματα από διαμέρισμα ενός κακοπληρωτή (!!!), όχι τα αεροσκάφη. ΔΕΝ θα το επιτρέψουμε αυτό.

Η απάντηση πως το Μουσείο Πολιτικής Αεροπορίας δεν περιλαμβάνεται στο επιχειρησιακό σχέδιο του επενδυτή ΔΕΝ είναι αποδεκτή.

Το   Σχέδιο   Ολοκληρωμένης   Ανάπτυξης  (ΣΟΑ_ΑΠΠ/ΦΕΚ35_01.03.2018)   προβλέπει Μουσείο Πολιτικής Αεροπορίας και χωροθέτησε το χαρακτηρισμένο εργοστάσιο του ΚΕΑ (κτίριο του 1938). Επίσης, προβλέπει ΚΑΙ την παραμονή των ιστορικών αεροσκαφών!

Υπενθυμίζουμε πως το Σχέδιο Ρυθμιστικού Αθήνας εισηγείται Μουσείο. Τα αρμόδια θεσμοθετημένα Όργανα προτείνουν Μουσείο, αποδεχόμενα την εισήγησή μας, μία προσπάθεια που διαρκεί 26 χρόνια.

Θέλουν να μας κλέψουν τα ιστορικά αεροσκάφη. Θέλουν να εξαφανίσουν την ιστορία της Ολυμπιακής Αεροπορίας.

Η Κυβέρνηση πρέπει να θέσει τα όριά της στο επενδυτικό σχήμα. Αλήθεια, είναι δυνατόν στην Ελλάδα του 2021 να μας διώκουν γιατί υπερασπιζόμαστε τον πολιτισμό;

Το ΠΟΛΚΕΟΑ είναι ο μοναδικός φορέας που προωθεί τη δημιουργία Μουσείου Πολιτικής Αεροπορίας στο Ελληνικό και δεν χρηματοδοτείται από πουθενά. Έχει διασώσει και συγκεντρώσει με δικό του προσωπικό κόστος πάνω από 23.000 εκθέματα που διατρέχουν την 90χρονη ιστορία της Πολιτικής Αεροπορίας στην χώρα μας, χωρίς να επιβαρύνουμε την Πολιτεία με ούτε ένα ευρώ!

20 χρόνια μετά το κλείσιμο του αεροδρομίου του Ελληνικού και 64 χρόνια από την ίδρυση της Ολυμπιακής Αεροπορίας τα «τιμούν» δια αυτού του τρόπου. Ίχνος σεβασμού!

Το Υπουργείο Πολιτισμού (κα. Λίνα Μενδώνη), 22 μήνες τώρα δεν έχει πάρει θέση για την ανάγκη διάσωσης της νεότερης πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Επίσης, ενώ το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων (ΚΣΝΜ) αποφάσισε και εισηγήθηκε τον χαρακτηρισμό των τριών (3) ιστορικών αεροσκαφών ως ΚΙΝΗΤΑ νεότερα μνημεία, η Υπουργός αρνείται να υπογράψει!

Πώς η Πολιτεία προχωρά ένα πλειστηριασμό σε αναγνωρισμένα κινητά νεότερα μνημεία της πατρίδας μας; Το Υπουργείο Πολιτισμού πάλι σιωπά;

Το αγγλικό υπόστεγο (Παγόδα), που χαρακτηρίστηκε μετά από αίτημα του ΠΟΛΚΕΟΑ, γιατί δεν πρέπει να αξιοποιηθεί για τον πολιτισμό και να στεγάσει άμεσα και ασφαλώς τη συλλογή των 23.000 εκθεμάτων που προορισμό έχουν το Μουσείο Πολιτικής Αεροπορίας;

Μιλάμε για τον πολιτισμό. Μιλάμε για το περιβάλλον.

Μιλάμε για πολιτιστική κληρονομιά.

Επίσης, η απόφαση να πωληθούν τα αεροσκάφη μας ως scrap, εκτός από την ιστορική τους και συναισθηματική τους αξία, εγκυμονούν πολύ σοβαρούς κινδύνους για το περιβάλλον! Τα αεροσκάφη αυτά -λόγω παλαιότητας- περιέχουν απεμπλουτισμένο ουράνιο, εξ’ ου και οι ιδιαίτερα αυστηροί κανονισμοί της Ε.Ε.

Σε χθεσινή μας συνάντηση (27.04.2021) με τον Υπουργό Ανάπτυξης, κ. Άδωνι Γεωργιάδη, ζητήσαμε να αποτραπεί η προσπάθεια της ΕΛΛΗΝΙΚΟ Α.Ε. να «κοπούν» τα αεροπλάνα για κατσαρόλες.

Η Πολιτεία μίας ευνομούμενης χώρας έχει ιστορική ευθύνη και καθήκον να προστατεύσει την κληρονομιά της, την ιστορικότητα του χώρου, το πολιτισμικό αποτύπωμα του Ελληνικού, της Ολυμπιακής Αεροπορίας, της Πολιτικής Αεροπορίας.

Δεν έχει κανείς το δικαίωμα να σβήσει αυτό το αποτύπωμα.

Το αίτημα του ΠΟΛΚΕΟΑ στηρίζει το σύνολο της Κοινωνίας. Η Κυβέρνηση αναλαμβάνει την ευθύνη. Δεν βγάζεις στο σφυρί την Ιστορία. Δεν διώχνεις έτσι τις αναμνήσεις της Ολυμπιακής Αεροπορίας από το Ελληνικό.

Αεροπλάνα με χιλιόμετρα στα φτερά και ατέλειωτες ιστορίες μέσα τους από ανθρώπους που επιβιβάστηκαν σε αυτά. Η Ολυμπιακή Αεροπορία, πολύ πριν προκύψουν η Emirates και πολλές άλλες αεροπορικές, υπήρξε παγκόσμια δύναμη, ενώ η διαχείριση του Αριστοτέλη Ωνάση οδήγησε στο να μείνει στην Ιστορία όχι μόνο της ελληνικής κοινωνίας, αλλά και στη μνήμη κάθε επισκέπτη που δέχτηκε την υψηλότατη εξυπηρέτηση στα σαλόνια της Ολυμπιακής. Αυτοί που θέλουν να σώσουν σήμερα αυτά τα μνημεία είναι οι πρώην εργαζόμενοι που θέλουν η μνήμη να μην χαθεί. (Πηγή: YouTube->Flying Camera)

Η μάχη θα συνεχιστεί την Τετάρτη του Πάσχα (05.05.2021) στο Ειρηνοδικείο Αθηνών, αίθουσα 8 και ώρα 09.00. Αύριο, θα καταθέσουμε τις 6.000 περίπου υπογραφές που συγκεντρώσαμε, συνοδευόμενες με ψήφισμα για:

  • Τη διάσωση των ιστορικών αεροσκαφών
  • Το Μουσείο Πολιτικής Αεροπορίας στο Ελληνικό
  • Τα 23.000 εκθέματα στην Παγόδα

Τονίζουμε για άλλη μία φορά πως αν ο Όμιλος Λάτση δεν θέλει το Μουσείο, εμείς θα το κάνουμε εκτός οικοπέδου συμφερόντων Λάτση.

+ posts