Κοινωνικές Διαστάσεις της Ψυχολογίας στην Κρίση: Το 2ο δια ζώσης μάθημα στο Πάντειο

Κοινωνικές Διαστάσεις της Ψυχολογίας στην Κρίση: Το 2ο δια ζώσης μάθημα στο Πάντειο

Με μεγάλη επιτυχία, σε μια άκρως ανοιξιάτικη λιακάδα, έλαβε χώρα στις 15:00 εχθές στον κήπο του Παντείου το μάθημα της κα. Ξένιας Χρυσοχόου. Όπως μάλιστα μας πληροφορεί και η ενδοπαντειακή σελίδα «Ενημερωτική Παρέμβαση Παντείου» (σελίδα)

ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΜΒΟΛΙΚΟ ΣΤΟ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟ 

Πραγματοποιήθηκε ένα ακόμα δια ζώσης μάθημα στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, όπως προέκυψε από τον Συντονισμό των Συλλογικών Φορέων του. Συγκεκριμένα, η κα. Ξένια Χρυσοχόου, Πρόεδρος του Συλλόγου Μελών Δ.Ε.Π. και νεοεκλεγείσα Πρόεδρος του Επιστημονικού Συμβουλίου του ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ., παρέδωσε μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα διάλεξη του μαθήματός της, «Διαστάσεις της Κοινωνικής Ψυχολογίας σε Καιρούς Κρίσης». 

Γύρω στους 40 φοιτητές ήταν παρόντες στον κήπο του Παντείου, ενώ υπήρχε και διαδικτυακή σύνδεση με το μάθημα, καθώς αποτελεί κανονικό μάθημα του προγράμματος προπτυχιακών σπουδών, από τα πρώτα ουσιαστικά -και όχι συμβολικά- δια ζώσης μαθήματα που πραγματοποιούνται «σπάζοντας» το λοκντάουν. 

Το Πάντειο συνεχίζει δυναμικά! Αύριο, στις 12:00, κοινή διαμαρτυρία των Συλλογικών Φορέων θα συνοδευτεί από καλλιτεχνική παρέμβαση και ανοιχτή συζήτηση για τον ν.4777/2021, ενώ στις 17:00 παραδίδει δια ζώσης συμβολικό μάθημα ο κος. Σεφεριάδης. 

Η κα. Χρυσοχόου δήλωσε στον «Φ.Κ.»: 

«Είμαι πολύ χαρούμενη που είδα τους φοιτητές που δεν τους είχα γνωρίσει καθόλου και ούτε αυτοί κι εμένα, για πρώτη φορά δια ζώσης. Είναι παιδιά που έχουν κάνει μόνο ένα εξάμηνο στο Πανεπιστήμιο και τώρα βρίσκονται σε μια διαδικασία τηλεκπαίδευσης. Καταφέραμε να κάνουμε ένα υβριδικό μάθημα, με την έννοια ότι οι μισοί παρακολουθούσαν μέσω τηλεκπαίδευσης και οι άλλοι μισοί ήταν εδώ στον κήπο. 

Θεωρώ ότι πρέπει να βρεθεί ένας τρόπος να ανοίξουν σιγά-σιγά τα Πανεπιστήμια γιατί είναι μια σημαντική κοινωνική δραστηριότητα -πέραν από εκπαίδευση- και για τους νέους ανθρώπους, οι οποίοι έχουν καταβληθεί πάρα πολύ από αυτές τις συνθήκες της πανδημίας και του lockdown και αναζητούν, πέραν της μόρφωσης, και την κοινωνικότητά τους. Για αυτό βλέπουμε και τα φαινόμενα στις πλατείες.  

Είναι πολύ θεμιτό το αίτημα να ξανανοίξουν τα Πανεπιστήμια. Προφανώς με όρους που δεν θα βλάψουν την Υγεία κανενός μας. Είτε αυτό είναι ο εμβολιασμός μας, είτε μεγαλύτερες αίθουσες και καλύτερες, αλλά περιμένουμε από τη Πολιτεία να τοποθετηθεί με έναν οδικό χάρτη για το πώς θα ανοίξουν τα Πανεπιστήμια». 

Οι φοιτήτριες και οι φοιτητές ήταν ενθουσιασμένοι με το μάθημα το οποίο αφορούσε μια ενδιαφέρουσα έρευνα του 2013-2014, με τίτλο «Οι προδομένοι, πιστοί ή αγνωστικιστές πολιτικά: ο στόχος της επιρροής των ενεργών μειονοτήτων της Άκρας Δεξιάς». Τα αποτελέσματα της έρευνας ήταν ιδιαίτερα διαφωτιστικά σχετικά με το φαινόμενο της Χρυσής Αυγής την περίοδο της ακμής του. Η κα. Χρυσοχόου αναφέρθηκε εκτενώς στο πώς η Χρυσή Αυγή έφτασε εκεί που έφτασε και το πώς ένα 0,009% έφτασε το 6% ή και το 8% του πληθυσμού. 

«Ήταν πιο κοντά στο πώς ήμασταν τα πρώτα 2,5 χρόνια των σπουδών μας σε σχέση με τον τελευταίο 1,5 χρόνο. Και πάλι, είμαστε από τους τυχερούς που τουλάχιστον δεν είχε απώλειες το πρόγραμμα σπουδών μας, αλλά κοινωνικά δεν έχει καμία σχέση. Δεν είναι απλά το μάθημα. Είναι η κοινωνικοποίηση. Το ότι έχουμε έναν λόγο να είμαστε εδώ. Είναι τελείως διαφορετικό και το πόσο μεταδοτικός είναι και ο άλλος. Δηλαδή, εγώ, το σημερινό δεν θα μπορούσα να το είχα παρακολουθήσει online. Εδώ βλέπεις ανθρώπους, βλέπεις το ύφος του άλλου. Καμία σχέση.». 

Δήμητρα Αδάμη, Τεταρτοετής φοιτήτρια του Τμήματος Ψυχολογίας 

Σήμερα αναμένεται διαμαρτυρία των Συλλόγων του Παντείου μπροστά από το Ίδρυμα, καλλιτεχνική παρέμβαση και ανοιχτή συζήτηση.  

Στις 17:00 το απόγευμα θα διδάξει ο κ. Σεραφείμ Σεφεριάδη το αντι-μάθημα: Κοινωνικές επιστήμες & συλλογική διεκδίκηση: Σχέση σύγκρουσης ή σχέση ανατροφοδότησης; 

+ posts

Ονομάζομαι Βαγγέλης Βαλαβάνης. Συντάκτης, από τα ιδρυτικά μέλη του Φοιτητικού Κόσμου. Είμαι φοιτητής του Τμήματος Κοινωνικής Πολιτικής του Παντείου Πανεπιστημίου. Αν και ερωτευμένος βαθιά με την Ιστορία και το Ιστορικό-Αρχαιολογικό, ο αέρας των Πανελληνίων με έστειλε στο εξωτικό και γυναικοκρατούμενο Πάντειο. Ιστορία, η πρώτη αγάπη. Πολιτικές Επιστήμες η δεύτερη. Η συγγραφή όμως, μια και μοναδική. Ίσως ο μοναδικός τρόπος να μπορώ να είμαι κοντά και στις δυο μου αγάπες. Να εκφράζομαι, να προβληματίζομαι, να αναδεικνύω τα κακώς κείμενα της εποχής μου, να δέχομαι και να ασκώ κριτική, να…να…να… Να ταξιδεύω και να αναπνέω.
Γιατί αυτό είναι η συγγραφή. Μια ανάσα μες στην σκόνη του κόσμου. Μια πράξη βαθιά πολιτική και συναισθηματική. Γιατί η γραφή ήταν, είναι και θα είναι ένα από τα μεγαλύτερα δημιουργήματα του Ανθρώπου. Ο τρόπος του να αποτυπώσει την ψυχή του, το αέναο πάθος του για τη ζωή και να ακολουθεί το βαθύ του χτυποκάρδι. Ένα ταξίδι για να τον ανακαλύψουμε και να τον κάνουμε καλύτερο. Και αυτός εδώ στον Φ.Κ. είναι και ο δικός μας στόχος. Γράψτε. Προβληματιστείτε. Ανακαλύψτε και Ονειρευτείτε για τον δικό σας. Για έναν κόσμο που μας αξίζει. Για τον δικό μας κόσμο. Τον Φοιτητικό Κόσμο.

One thought on “Κοινωνικές Διαστάσεις της Ψυχολογίας στην Κρίση: Το 2ο δια ζώσης μάθημα στο Πάντειο

Comments are closed.