1ο δια ζώσης μάθημα από τους φοιτητές του Παντείου/ Πρωτοβουλία φοιτητών/τριων Παντείου ενάντια στο νόμο Κεραμέως-Χρυσοχοΐδη

1ο δια ζώσης μάθημα από τους φοιτητές του Παντείου/ Πρωτοβουλία φοιτητών/τριων Παντείου ενάντια στο νόμο Κεραμέως-Χρυσοχοΐδη

Μετά τα συνολικά 5 δια ζώσης και άκρως επιτυχημένα μαθήματα διοργανωμένα από το Σύλλογο Μελών Δ.Ε.Π. του Παντείου Πανεπιστημίου, την σκυτάλη παίρνουν οι ίδιες οι φοιτήτριες και οι φοιτητές του Α.Ε.Ι. της Λεωφόρου Συγγρού. Μάλιστα, διάλεξαν κι ένα ενδιαφέρον και άκρως επίκαιρο θέμα. Όπως μας ενημερώνει και η ενδοπαντειακή σελίδα ενημέρωσης στο Facebook «Ενημερωτική Παρέμβαση Παντείου»:

«Για άλλη μια φορά το Πάντειο Πανεπιστήμιο ζωντανεύει, με περισσότερους από 90 φοιτητές και ενδιαφερόμενους να παρακολουθούν τη διάλεξη του υποψήφιου διδάκτορα Νεκταρίου Μπουγδάνη με θέμα «Ιστορικές και διεθνείς προεκτάσεις του Παλαιστινιακού Ζητήματος».

Η διάλεξη διοργανώθηκε με πρωτοβουλία της… Πρωτοβουλία φοιτητών/τριων Παντείου ενάντια στο νόμο Κεραμέως-Χρυσοχοΐδη, η οποία σκόπευε να καταθέσει στο Δ.Σ. του Συλλόγου Φοιτητών πρόταση να τη στηρίξει, αλλά η πλειοψηφία της Π.Α.Σ.Π. ήθελε το κάλεσμά της να είναι πιο ουδέτερο. Η Πρωτοβουλία μοίρασε και το ψήφισμα, με το οποίο συνέλεξε 8000 υπογραφές η πρωτοβουλία «ΟΧΙ στην πανεπιστημιακή αστυνομία» στις αρχές της συζήτησης για τον ν.4777/2021· […]

Το Πάντειο έχει μετατραπεί ξανά σε χώρο διάδοσης ιδεών, παρά τις απαγορεύσεις της κυβέρνησης, με τους φοιτητές να παίρνουν τις σπουδές τους στα χέρια τους!

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε και τον κ. Γεώργιο Αφένδρα, μέλος Ε.Τ.Ε.Π. του Τμήματος Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας, ο οποίος έχει παράσχει τη μικροφωνική, με την οποία πραγματοποιούνται τα τελευταία μαθήματα.»

Τι είναι η Πρωτοβουλία Φοιτητών/τριων Παντείου ενάντια στο νόμο Κεραμέως-Χρυσοχοΐδη;

Φοιτήτριες και φοιτητές από διαφορετικούς πολιτικούς χώρους, με κοινή όμως την θέληση για προστασία του Δημόσιου και Δημοκρατικού Πανεπιστημίου, ίδρυσαν, συμμετέχουν και επιθυμούν να ευαισθητοποιήσουν όλες τις φοιτήτριες και τους φοιτητές, τα μέλη του Φοιτητικού Συλλόγου του Παντείου, απέναντι στο αντιδημοκρατικό κώμα που επιθυμεί η Νίκη Κεραμέως να βάλει την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Πρόκειται για κάτι νέο στο Πάντειο Πανεπιστήμιο που στηρίζεται, όχι από κάποιους δήθεν «ανεξάρτητους» που βλέπουμε στις ειδήσεις των 20:00 να υπερασπίζονται τη γραμμή του νόμου 4777/2021, αλλά για ανένταχτους φοιτητές που θέλουν το Πανεπιστήμιό τους να ζωντανέψει ξανά.

Στο πλαίσιο των δράσεων της Πρωτοβουλίας, οι φοιτητές αποφάσισαν να διεξάγουν ως πρώτη δράση τους μια διάλεξη σχετικά με το Παλαιστινιακό Ζήτημα. Μια πληγή ανοιχτή από το 1948 στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου κι ένας λαός που ακόμα προσπαθεί σε μια μικρή πατρίδα να επιβιώσει υπομένοντας μια κυριολεκτική εθνοκάθαρση. Καλεσμένος και εισηγητής ήταν ο κ. Νεκτάριος Μπουγδάνης, υποψήφιος διδάκτωρ στο Πάντειο, ο οποίος ταξίδεψε πίσω στο χρόνο τους σχεδόν 90 φοιτήτριες και φοιτητές που παρευρέθηκαν στο Πάντειο. Ορμώμενος από τον 15ο και τον 16ο αιώνα, αναφέρθηκε εκτενώς στις συνθήκες που επικράτησαν στην Ανατολή κατά την περίοδο της οθωμανικής κατοχής, αλλά και στο νέο περιβάλλον που διαμορφώθηκε μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο.

Ο κ. Μπουγδάνης δήλωσε στον Φοιτητικό Κόσμο:

Πώς σας φάνηκε η φιλοξενία της Πρωτοβουλίας των Φοιτητών/-τριων ενάντια στο νόμο Κεραμέως-Χρυσοχοΐδη και γενικά πώς ήταν η αίσθηση να ξαναβρίσκεστε στο Πάντειο;

«Εγώ το χάρηκα πολύ. Δεν είναι μόνο η κλεισούρα ενός χρόνου χωρίς επικοινωνία με κόσμο. Το ζήτημα της πανεπιστημιακής ανταλλαγής ιδεών και συζητήσεων είναι κάτι που μου έχει λείψει. Είμαι υποψήφιος διδάκτορας στο Πάντειο, έχω κάνει το μεταπτυχιακό μου εδώ, το δεύτερο μου πτυχίο γενικά, παρότι δουλεύω, και είμαι πάντα σε μια διαδικασία ανταλλαγής ιδεών, θεωριών, είτε με αφορούν στο αντικείμενό μου, είτε όχι. Όταν υπάρχει αυτός ο νόμος Κεραμέως-Χρυσοχοΐδη, ο οποίος θέλει να κάνει ένα Πανεπιστήμιο διαφορετικό απ΄ ότι έχω γνωρίσει εγώ τα τελευταία 25 χρόνια που ήμουν στα πανεπιστήμια, είναι κάτι τραγικό σαν σκέψη.

Λόγω δουλειάς έχω σχέση με δεξιούς ψηφοφόρους, υπάρχουν πάρα πολύ δεξιοί στην ηλικία μου. 45, 50, οι οποίοι είναι τελείως αντίθετοι με αυτή την κατάσταση. Καταλαβαίνουν τι σημαίνει, παρόλο που δεν είναι και οι πιο «ελευθεριακοί» άνθρωποι του κόσμου από άποψη κοινωνικών ιδεών, αλλά καταλαβαίνουν. Έχουν πάει και οι ίδιοι Πανεπιστήμιο, έχουν περάσει φοιτητικά χρόνια και αντιλαμβάνονται τι σημαίνει η Αστυνομία, η κάμερα μέσα σε ένα Α.Ε.Ι.

Νομίζω πως είναι κάτι μες στην κοινωνία που αποδοχή δεν πρόκειται να βρει. Ακόμα κι αν από Σεπτέμβρη το εφαρμόσουν με τη βία, αποδοχή η Πανεπιστημιακή Αστυνομία δεν πρόκειται να βρει. Θεωρώ πως είναι στα πλαίσια ενός γενικότερου συντηρητισμού στην Ευρώπη. Μιας προσπάθειας, για εμένα, επανακαθορισμού μες στην Ε.Ε. για το πώς θα συγκροτούνται οι κοινωνίες και οι ιδέες μέσα σε αυτές προς μια πιο συντηρητική τροχιά. Ο ρόλος των προοδευτικών ανθρώπων είναι σημαντικός. Όπου κι αν ανήκουν ιδεολογικά, παραταξιακά, ατομικά και συλλογικά πρέπει να δημιουργούν πυρήνες και καταστάσεις μέσα σε ένα δύσκολο πλαίσιο έτσι ώστε να κρατούν τις ιδέες της Δημοκρατίας και της Προόδου ενεργές, «της μόδας». Δεν είναι δυνατόν να είναι «της μόδας» ο Σαλβίνι, η Λεπέν και οι φασίστες. Γιατί πάμε σε μια Ευρώπη η οποία, εν αντιθέσει με το «γύρισμα» στις Η.Π.Α. μετά τον Τραμπ και το κίνημα του Μπέρνι Σάντερς κλπ., είναι αντιστρόφως ανάλογη με αυτό που συμβαίνει στις Η.Π.Α.»

Συνέχισε και στα μετέπειτα χρόνια του 1948, τις διαρκείς συγκρούσεις, τις 2 ή και 3 αντιμαχόμενες πλευρές μεταξύ Ισραηλινών και Παλαιστινίων, ενώ αναφέρθηκε και στην στάση της Ελλάδας ως κράτος, με την εμβληματική παρέμβαση του Ανδρέα Παπανδρέου το 1982.

Η εισήγησή του ήταν εξαιρετικά κατατοπιστική και εκτενής, ενώ πολλές ερωτήσεις έγιναν στο τέλος της. Οι ερωτήσεις ιδιαίτερα αφορούσαν την στάση της Ελλάδας απέναντι στο Παλαιστινιακό Ζήτημα (προ Χούντας, κατά την Επταετία, στην Μεταπολίτευση), τη σχέση των υπόλοιπων αραβικών κρατών, των Η.Π.Α. και της Ρωσίας απέναντι στον παλαιστινιακό λαό και τους πολιτικούς συσχετισμούς μεταξύ ισραηλινών-παλαιστινίων πολιτικών και κοινωνικών δυνάμεων που επιθυμούν την ειρήνη ή την σύγκρουση.

Υπάρχει λύση για το Παλαιστινιακό Ζήτημα; Στην απάντηση αυτή ο κ. Μπουγδάνης μας είπε πως είναι μια λύση τόσο πιθανή, όσο και για το Κυπριακό ζήτημα… Τι σημαίνει αυτό; Πως στα μεγάλα προβλήματα που διχάζουν 2 λαούς ο μόνος δρόμος είναι η πραγματική διαπραγμάτευση, ο διάλογος και η ειλικρίνεια μεταξύ των 2 πλευρών, αλλά και η ενδεχόμενη θέληση των όσων «δυνατών» μπορούν να καθορίσουν το «παιχνίδι».

Θα υπάρξουν κι άλλες τέτοιες ενδιαφέρουσες δράσεις της Πρωτοβουλίας Φοιτητών/τριών Παντείου; Σίγουρα ναι. Ο ενθουσιασμός των φοιτητριών και των φοιτητών που ήρθαν στην εκδήλωση υπήρξε μεγάλος και μόνο αισιοδοξία μπορεί να προσφέρει για την προσπάθεια φοιτητών-καθηγητών να ξαναζωντανέψει το Πάντειο Πανεπιστήμιο.

Τέτοιες δράσεις δίνουν ένα ξεκάθαρο μήνυμα. Είμαστε εδώ. Συζητάμε, μαθαίνουμε, αναλύουμε ως -εν δυνάμει- κοινωνικοί και πολιτικοί επιστήμονες. Πραγματικοί φοιτητές ξανά μετά από 1,5 χρόνο. Στον κοινωνικό μας χώρο. Απέναντι σε όποιον επιθυμεί την αλλοτρίωση του, οι φοιτήτριες και οι φοιτητές είμαστε εδώ παρούσες και παρόντες. Στο Πανεπιστήμιό μας.

+ posts

Ονομάζομαι Βαγγέλης Βαλαβάνης. Συντάκτης, από τα ιδρυτικά μέλη του Φοιτητικού Κόσμου. Είμαι φοιτητής του Τμήματος Κοινωνικής Πολιτικής του Παντείου Πανεπιστημίου. Αν και ερωτευμένος βαθιά με την Ιστορία και το Ιστορικό-Αρχαιολογικό, ο αέρας των Πανελληνίων με έστειλε στο εξωτικό και γυναικοκρατούμενο Πάντειο. Ιστορία, η πρώτη αγάπη. Πολιτικές Επιστήμες η δεύτερη. Η συγγραφή όμως, μια και μοναδική. Ίσως ο μοναδικός τρόπος να μπορώ να είμαι κοντά και στις δυο μου αγάπες. Να εκφράζομαι, να προβληματίζομαι, να αναδεικνύω τα κακώς κείμενα της εποχής μου, να δέχομαι και να ασκώ κριτική, να…να…να… Να ταξιδεύω και να αναπνέω.
Γιατί αυτό είναι η συγγραφή. Μια ανάσα μες στην σκόνη του κόσμου. Μια πράξη βαθιά πολιτική και συναισθηματική. Γιατί η γραφή ήταν, είναι και θα είναι ένα από τα μεγαλύτερα δημιουργήματα του Ανθρώπου. Ο τρόπος του να αποτυπώσει την ψυχή του, το αέναο πάθος του για τη ζωή και να ακολουθεί το βαθύ του χτυποκάρδι. Ένα ταξίδι για να τον ανακαλύψουμε και να τον κάνουμε καλύτερο. Και αυτός εδώ στον Φ.Κ. είναι και ο δικός μας στόχος. Γράψτε. Προβληματιστείτε. Ανακαλύψτε και Ονειρευτείτε για τον δικό σας. Για έναν κόσμο που μας αξίζει. Για τον δικό μας κόσμο. Τον Φοιτητικό Κόσμο.