Europe Talks, διάλογος προόδου

Europe Talks, διάλογος προόδου

4η χρονιά που παίρνει σάρκα και οστά το Europe Talks (2021), μία πρωτοβουλία της γερμανικής ZEIT ONLINE σε συνεργασία με διάφορα μέσα ενημέρωσης από όλη την ευρωπαϊκή ήπειρο.

Παρότι τα δύο πρώτα χρόνια εμφάνισής του είχε οργανωθεί υπό την μορφή εκδηλώσεων σε κάθε χώρα που συμμετείχε στο πρόγραμμα, πέρυσι και φέτος -ελέω κορονοϊού- το Europe Talks έχει μεταμορφωθεί σε μία τεράστια πλατφόρμα διαλόγου. Μέσω μίας λίστας ερωτήσεων (θα αναφερθούν στο τέλος του άρθρου) τις οποίες κάθε αναγνώστης απαντάει με ένα “ναι” ή ένα “όχι” στο αντίστοιχο μέσο ενημέρωσης που συμμετέχει στη πρωτοβουλία (από την Ελλάδα συμμετέχει η http://efsyn.gr), ένας ειδικός αλγόριθμος αντιστοιχεί μαζί αναγνώστες από διαφορετικές χώρες που απάντησαν τελείως αντιθετικά, οι οποίοι στη συνέχεια επικοινωνούν μέσω βιντεοκλήσης, μηνυμάτων ή mail και ανταλλάσσουν απόψεις για τα σημερινά κοινωνικά-πολιτικά προβλήματα και διλήμματα: πανδημία Covid-19, περιβαλλοντικό και προσφυγικό ζήτημα, προβλήματα της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας κ.ά. που μπορούν να προκύψουν μέσα από κάθε κοινωνικοπολιτική συζήτηση στη σημερινή εποχή.

Τι πετυχαίνει το συγκεκριμένο πρόγραμμα; Άνθρωποι με διαφορετικό πολιτισμικό/κοινωνικό/πολιτικό παρασκήνιο συνομιλούν σε οριοθετημένα πλαίσια με κάποιον που δεν γνωρίζουν (ως εκ τούτου, λίγες πιθανότητες να μην υπάρξει υγιής συζήτηση και ανταλλαγή ιδεών λόγω σεβασμού προς έναν άγνωστο) για τα πιο μεγάλα προβλήματα που ταλανίζουν σήμερα την ανθρωπότητα. Ενισχύεται η Δημοκρατία, εφόσον υπάρχει συνδιαλλαγή και προσπάθεια εύρεσης της μέσης λύσης για κάθε θέμα, χωρίς φασίζοντες δογματισμούς, ειδικά όταν η συνδιαλλαγή αφορά δύο ανθρώπους με διαφορετικές πολιτικές απόψεις και κοινωνικά/γεωγραφικά περιβάλλοντα. Σε μία κρίσιμη περίοδο, στην οποία ο κάθε πολίτης έχει ως μέγιστή δύναμή του μόνο την ψήφο στις εκάστοτε εθνικές και ευρωπαϊκές εκλογές, κάθε τέτοια πρωτοβουλία δυναμώνει -έστω και λίγο- το κοινωνικό σύνολο και το κρατάει σε επαγρύπνηση. Προς παράδειγμα, ένας γερμανός πολίτης μπορεί να ακούσει από έναν πορτογάλο πώς η ηγεμονική θέση της χώρας του μέσα στην Ε.Ε. και τα συμφέροντά της οδήγησαν την χώρα του δεύτερου σε οικονομική κρίση και να προβληματιστεί για την οικονομική πολιτική της χώρας του από τις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας μέχρι και σήμερα.

Μία υπέροχη δημοκρατική πρωτοβουλία που ελπίζουμε να κρατήσει χρόνια. Η πλατφόρμα εγγραφής για τους συμμετέχοντες είναι η https://www.mycountrytalks.org/events/europe-talks, ενώ η πρωτοβουλία λήγει στις 12 Δεκεμβρίου. Με το που εγγράφεται κάποιος υποψήφιος και υποβάλλει τις απαντήσεις του, μέσα στην επόμενη εβδομάδα έχει αντιστοιχισθεί και μιλήσει με κάποιον από διαφορετική χώρα που απάντησε τα αντίθετα στις ίδιες ερωτήσεις.

Ιδού οι ερωτήσεις:

  • Πρέπει να γίνει υποχρεωτικός ο εμβολιασμός κατά του νέου κορονοϊού στην Ευρωπαϊκή Ένωση;
  • Πρέπει να απαγορευτούν οι εσωτερικές πτήσεις σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες;
  • Πρέπει όλες οι ευρωπαϊκές χώρες να εισάγουν κατώτατο βασικό εισόδημα άνευ όρων;
  • Πρέπει η Ευρωπαϊκή Ένωση να αποκλείει κράτη-μέλη αν παραβιάζουν τα δημοκρατικά πρότυπα;
  • Πρέπει όλες οι ευρωπαϊκές χώρες να απαγορεύσουν την πώληση νέων συμβατικών αυτοκινήτων που κινούνται με ορυκτά καύσιμα μέχρι το 2030;
  • Η Ε.Ε. βελτιώνει τη ζωή των πολιτών της;
  • Πρέπει να αναγνωρίζονται οι γάμοι ομόφυλων ζευγαριών σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες;
  • Πρέπει οι ευρωπαϊκές χώρες να δεχθούν περισσότερους πρόσφυγες;

+ posts

Παύλος Γιαννόπουλος... Αμέ, έχω και εγώ ένα όνομα. Ένα όνομα και ένα επίθετο, ανάμεσα σε τόσα άλλα στον κόσμο ετούτο. Ένας απλός φοιτητής του Καποδιστριακού, συγκεκριμένα στο τμήμα των Πολιτικών Επιστημών και Δημόσιας Διοίκησης, διαβάζοντας και γράφοντας συνεχώς, προσπαθώντας να αφυπνίσω συνειδήσεις προπαγανδίζοντας (αν υπάρχει τέτοια φράση), ώστε στον βαθμό που και εγώ μπορώ να δώσω το θετικό μου στίγμα σε μία Γη που βράζει. Σε κοινωνίες και άτομα που χρήζουν εν συναίσθησης και εν συνείδησης.
ΦΚ λέγεται το project που μπορεί να πετύχει και να μετουσιώσει τα παραπάνω. Mία φοιτητική ιστοσελίδα που χαρακτηρίζεται από μία ανιδιοτέλεια και μία αντικειμενική υποκειμενικότητα που στους καιρούς μας απουσιάζουν.