F1 GrandPrix Canada 2023: Έφτασε στην πηγή, δεν ήπιε νερό

F1 GrandPrix Canada 2023: Έφτασε στην πηγή, δεν ήπιε νερό

Εύκολη νίκη για τον Max Verstappen, με τον George Russell να φεύγει με τα φτερά ψαλιδισμένα.

Τα Προκριματικά

Η βροχή στην πίστα Gilles Villeneuve στιγματίζει τα προκριματικά του φετινού Καναδικού GrandPrix. Οι οδηγοί δυσκολεύονται να βρουν πατήματα, σε μια πίστα η οποία θυμίζει λίμνη. Οι Verstappen και Alonso όμως δαμάζουν τα στοιχεία της φύσης και κάνουν ταχύτερους γύρους.

Ο Leclerc δεν έχει την ίδια τύχη, καθώς χάνει τον έλεγχο στο εσάκι των στροφών 8 και 9, ενώ ο Hamilton βγαίνει εκτός πίστας στο εσάκι των στροφών 3 και 4. Στο τέλος όμως ο Βρετανός κατορθώνει να τερματίσει το Q1 στην 3η θέση. Τον αποκλεισμό δε γλιτώνουν οι Tsunoda, Gasly, DeVries, Sargeant και Zhou.

To Q2 βρίσκει θριαμβευτή τον Albon, ο οποίος εκμεταλλεύεται την μετάβαση της πίστας από την ενδιάμεση γόμα βρεγμένων ελαστικών στην μαλακή γόμα στεγνών ελαστικών. Με την πίστα να στεγνώνει, ο οδηγός της αδύναμης Williams κατορθώνει να τερματίσει πρώτος στα δεύτερα προκριματικά. Ο Verstappen παραμένει δεύτερος, σχεδόν 4 δέκατα πιο αργός.

Η μεγάλη έκπληξη του Q2 είναι η αποχώρηση των Leclerc και Perez. Και οι δυο τους δεν καταφέρνουν να κάνουν καλούς γύρους με τα μαλακά ελαστικά, τερματίζοντας αντίστοιχα στην 11η και 12η θέση. Και οι δύο οδηγοί δε κατάφεραν να προβλέψουν την αύξηση της βροχόπτωσης στο οδόστρωμα, με αποτέλεσμα να βρεθούν στην πίστα με την λάθος γόμα ελαστικών. Ο Μονεγάσκος οδηγός της Ferrari μάλιστα έκανε ξεκάθαρη τη δυσαρέσκειά του, καθώς φώναξε στους μηχανικούς του, οι οποίοι δεν τον άκουσαν όταν ο ίδιος ζήτησε την μαλακή γόμα νωρίτερα. Μαζί τους αποχωρούν και οι Stroll, Magnussen και Bottas.

To Q3 καθορίζεται σε μεγάλο βαθμό από τον καιρό. Η σύντομη παύση της βροχόπτωσης δεν κρατάει πολύ· όλοι οι οδηγοί βγαίνουν στην πίστα με φορεμένη την ενδιάμεση γόμα ελαστικών. Ο Verstappen κάνει ταχύτερους γύρους, πρώτα με 1:27:059 και αμέσως μετά με 1:25:858. Ο Alonso βρίσκεται στην 2η θέση, ενώ η βροχή συνεχίζει να δυναμώνει.

Ο Oscar Piastri είναι αυτός που τελικά δυσκολεύεται από τις συνθήκες, με τον οδηγό της McLaren να χάνει τον έλεγχο του μονοθεσίου του στην 7η στροφή. Το περιστατικό αυτό οδηγεί σε καθεστώς κόκκινης σημαίας, με 7 λεπτά να απομένουν. Το Q3 δεν συνεχίζεται.

Oι Sainz, Tsunoda καιStroll δέχονται ποινή 3 θέσεων για παρεμπόδιση άλλων οδηγών.O Hulkenberg, ο οποίος τερματίζει το Q3 στην 2η θέση δέχεται και αυτός ποινή τριών θέσεων, γιατί δεν κατάφερε να μειώσει ταχύτητα κατά το καθεστώς κόκκινης σημαίας.

Ο Αγώνας

Η ημέρα ξεκινάει με την βροχή να μην είναι παρούσα, σε αντίθεση με τις προβλέψεις οι οποίες περίμεναν ήπιες βροχοπτώσεις. Ο Max Verstappen εκμεταλλεύεται την πολύ καλή εκκίνησή του, για να κλειδώσει την πρώτη θέση πριν την 1η στροφή. Ο Alonso δεν έχει καλή εκκίνηση, με τον Hamilton να του αρπάζει την δεύτερη θέση πριν καν μπουν στην 1η στροφή. Ο Russell εκμεταλλεύεται και αυτός την κακή εκκίνηση του Ισπανού, βρίσκεται στιγμιαία πλάι στον οδηγό της AstonMartin. Η εμπειρία όμως του Fernando αποσοβεί τον κίνδυνο.

Όλα βαίνουν καλώς ως τον 7ο γύρο, όπου το μονοθέσιο του Logan Sargeant ακινητοποιείται στην πίστα λόγω μηχανικής βλάβης. Το καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας διαρκεί περίπου μισό γύρο. Η φθορά των ελαστικών είναι αυξημένη, οι οδηγοί πρέπει να προσαρμοστούν σε αυτή τη συνθήκη που δεν μπόρεσαν να προβλέψουν.

Στον 13ο γύρο χτυπάει η καταστροφή… ή μάλλον χτυπάει ο Russell στον τοίχο. Ο οδηγός της Mercedes πατάει άτσαλα στο kerb της 9ης στροφής, χάνει το πίσω μέρος και χτυπάει με το πίσω δεξί ελαστικό στην μπαριέρα. Αυτό προκαλεί απώλεια αέρα από το λάστιχο, με αποτέλεσμα να τον οδηγήσει σε πρόωρο pitstop, ρίχνοντάς τον στην τελευταία θέση. Παράλληλα, ο αγώνας περνά σε καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας. Οι οδηγοί μπαίνουν στα pit, με πολλούς να «μπλέκονται» στις εξόδους. Τα περιστατικά διερευνούνται από τους αγωνοδίκες, χωρίς τελικά κάποια ποινή… για τώρα.

Ο αγώνας συνεχίζεται στον 17ο γύρο. Οι οδηγοί συνεχίζουν με πολύ καλό ρυθμό, με τις περισσότερες μάχες να γίνονται για την 10η θέση. Στον 23ο γύρο, ο Alonso εκμεταλλεύεται τον ανώτερο ρυθμό της AstonMartin, προσπερνώντας με την χρήση του DRS τον Hamilton. Πιο πίσω, στον 25ο γύρο ο Piastri παλεύει με τον Magnussen για την 10η θέση.

Τα παιχνίδια στρατηγικής συνεχίζονται, καθώς η φθορά των ελαστικών είναι μεγαλύτερη από ό,τι αρχικά υπολογιζόταν. O πρωτοπόρος Max αναφέρει ακόμα προβλήματα με τα ελαστικά του. Κάποιοι οδηγοί μπαίνουν στα pit.

Ξαφνικά, στον 35ο γύρο, ο DeVries της AlphaTauri και ο Magnussen της Haas μπλέκονται μεταξύ τους, καθώς προσπαθώντας να προσπεράσει, ο DeVries βρίσκει την Hass στην μπροστά αεροτομή, οδηγώντας σε μπλοκάρισμα και σε έξοδο από την πίστα στην 3η στροφή. Στην αναμπουμπούλα… ο Russell χαίρεται, καθώς εύκολα κερδίζει δύο θέσεις, ανεβαίνοντας στην 9η θέση.

Στον 38ο γύρο, ο Lando Norris δέχεται ποινή 5 δευτερολέπτων για «αντιαθλητική συμπεριφορά», από ένα περιστατικό παρεμπόδισης των συναγωνιστών του κατά την περίοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας. Ο αγώνας κυλάει χωρίς απρόοπτα, με τους Hamilton και Alonso να μάχονται για την 2η θέση. Ο Alonso αναγκάζεται να σώσει καύσιμο, κάτι που του κοστίζει σε χρόνο. Ο ίδιος όμως θέλει «να κερδίσει αυτόν τον αγώνα».

Πιο πίσω, οι Albon και Russell δίνουν μάχη για την 8η θέση. Ο Albon παίζει εξαιρετική άμυνα και κρατάει τον πολύ γρήγορο οδηγό της Mercedes σταθερά πίσω του. Με 15 γύρους να απομένουν, η Mercedes χρειάζεται ένα καλό αποτέλεσμα σε μια πίστα που φαίνεται ότι μπορεί να πιέσει για το κάτι παραπάνω. Όμως δεν είναι γραφτό. Η φθορά στα πίσω φρένα του Russell είναι πολύ υψηλή. Αυτό τον ωθεί στα pit, όπου και εγκαταλείπει. Ένας αγώνας που σίγουρα ο Βρετανός θα θέλει να ξεχάσει.

Ο αγώνας συνεχίζεται, με δύο κεντρικές μάχες: αυτή του Alonso με τον Hamiltonγια την 2η θέση και αυτή των Albon, Ocon, Norris για την 7η θέση. Οι μάχες είναι συνεχόμενες, χωρίς όμως να επιτυγχάνουν κάποια προσπέραση.

Αποτελέσματα

Ο Verstappen κερδίζει, σε έναν αγώνα που θα έλεγε κανείς ότι δεν απειλήθηκε. Παρά τις τροποποιήσεις των AstonMartin, Mercedes και Ferrari, η RedBull καταφέρνει να διεκδικήσει την 100η νίκη της σαν κατασκευάστρια εταιρεία. Δεύτερος τερματίζει ο Fernando Alonso, τρίτος ο Lewis Hamilton. Πιο πίσω, ο Alexander Albon τρέχει έναν καταπληκτικό αγώνα, κρατώντας με το δεύτερο χειρότερο μονοθέσιο την 7η θέση μέχρι τέλους. Ο πραγματικός ηττημένος του αγώνα δεν είναι άλλος από τον George Russell της Mercedes, σε έναν αγώνα όπου «έφτασε στην πηγή, δεν ήπιε νερό…»

Επίλογος

Η πίστα Gilles Villeneuve είναι μια πίστα με βαρύ όνομα. Φέτος δεν απογοητευτήκαμε. Εύκολη νίκη για τον Max Verstappen, με τον Russell να φεύγει με τα φτερά ψαλιδισμένα.

+ posts

Ονομάζομαι Νίκος Ναούμ, είμαι φοιτητής στο Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, με καταγωγή από τα Ιωάννινα, ωστόσο γέννημα-θρέμμα Αθηναίος.
Σκοπός μου στην ζωή είναι να βρω την ευτυχία, κάνοντας πράγματα που αγαπώ με ανθρώπους που αγαπώ. Η αθλητική δημοσιογραφία και η εξειδίκευση στον μηχανοκίνητο αθλητισμό είναι το μεράκι και το πάθος μου. Από μικρός έψαχνα να μετουσιώσω την αγάπη μου για το αυτοκίνητο σε ένα επάγγελμα.
Κάπως έτσι, δειλά-δειλά οδηγήθηκα στην πόρτα του Παντείου Πανεπιστημίου. Ήξερα ότι ο κλάδος είναι κλειστός. Ήξερα ότι θα αντιμετωπίσω δυσκολίες. Μέσα όμως στο Πανεπιστήμιο γνώρισα ανθρώπους με τους οποίους μπόρεσα να ενωθώ και να δώσω σάρκα και οστά στο όραμά μου. Να παράγω περιεχόμενο σχετικά με το αυτοκίνητο και δη, με την Formula 1.
Mέσα από το The F1 Thing, αλλά και μέσα από τον διαδικτυακό «αέρα» του Ράδιο Πάντειον και τις ραδιοφωνικές μεταδόσεις του αθλήματος, νιώθω πως κατάφερα να προσδιορίσω αυτόν τον έρωτα για το αντικείμενο και να ικανοποιήσω την ακόρεστη τρέλα μου.
Α, επίσης παίζω μουσική. Αυτή είναι μια ακόμη τρέλα μου. Λατρεύω τα ταξίδια (ειδικά με το αυτοκίνητο), καθώς και την καλή μπύρα.
Μέσα στον ΦΚ βρήκα άτομα που εκτιμώ βαθύτατα. Για εμένα είναι η ιδανική ευκαιρία να συνεργαστώ σε ένα υπέροχο εγχείρημα.