Hungary 2023 – Θα σπάσω κούπες…

Hungary 2023 – Θα σπάσω κούπες…

Σε έναν αγώνα όπου το πλεονέκτημα της Red Bull μειώνεται, ο Max Verstappen κάνει έναν ακόμα εξαιρετικό αγώνα.

Τα Προκριματικά

Το Q1 ξεκινάει με τους οδηγούς να χρησιμοποιούν υποχρεωτικά την σκληρή γόμα ελαστικών. Δεν είναι πάντα όλοι οι οδηγοί έτοιμοι για αλλαγές όμως. Ο George Russell είναι ο οδηγός που την «πατάει» και μένει εκτός προκριματικών, με τους Sargeant, Magnussen, Tsunoda και Albon να ακολουθούν.

Η επιστροφή του Daniel Ricciardo μετά την απόλυση του Nyck DeVries είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητική. Ο Αυστραλός οδηγός φαίνεται ενθουσιασμένος που βρίσκεται εντός μονοθεσίου μετά από 11 αγώνες απουσίας. Μπορεί να οδηγεί το χειρότερο μονοθέσιο ως τώρα, όμως καταφέρνει και προκρίνεται στο Q2, κλειδώνοντας κιόλας την 13η θέση στο grid. Μαζί με αυτόν, αποχωρούν οι Gasly, Stroll, Ocon και Sainz. Ο Ισπανός οδηγός της Ferrari είναι ο πραγματικά άτυχος, καθώς αποκλείεται από το Q3 για μόλις 2 χιλιοστά του δευτερολέπτου!

Το Q3 είναι το πιο συναρπαστικό κομμάτι. Οι McLaren φαίνεται πως έχουν τον ρυθμό να διεκδικήσουν την pole position. Ο Norris κάνει ταχύτερους γύρους. Απογοήτευση επικρατεί στην Ferrari, καθώς η θυγατρική Alfa Romeo φαίνεται να έχει περισσότερο ρυθμό. Λίγο πριν τη λήξη των προκριματικών, ο Verstappen κάνει τον ταχύτερο γύρο, όμως είναι ευάλωτος από την McLaren του Norris. Βρετανός τελικά βρίσκεται στην pole, αλλά όχι ο Norris. Προς μεγάλη έκπληξη και του ιδίου, ο Lewis Hamilton κλειδώνει μια κρίσιμη pole position, την 104η της καριέρας του. Οι Verstappen, Norris, Piastri, Zhou, Leclerc, Bottas, Alonso, Perez και Hulkenberg συνθέτουν την πρώτη δεκάδα του grid.

Ο Αγώνας

Ο Hamilton κάνει μια ασυνήθιστα κακή εκκίνηση, αφήνοντας ανοιχτή την πόρτα στον «Ιπτάμενο Ολλανδό» στην πρώτη στροφή. Ο Max δεν χάνει την ευκαιρία και κλειδώνει την πρώτη θέση. Ο Βρετανός επτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής βρίσκεται πλέον στην 4η θέση.

Πιο πίσω, το χάος. Ο Zhou κάνει μια πάρα πολύ άσχημη εκκίνηση, χάνοντας περί τις 10 θέσεις. Στην συνέχεια ο Κινέζος οδηγός «χάνει» το φρενάρισμα στην 1η στροφή, παρασέρνοντας τον Daniel Ricciardo ο οποίος με την σειρά του παρασύρει τις δύο Alpine των Ocon και Gasly. Οι δύο τελευταίοι αναγκάζονται να εγκαταλείψουν τον αγώνα στον πρώτο κιόλας γύρο. O Zhou δέχεται ποινή 5 δευτερολέπτων.

Τα πρώτα πιτ έρχονται στον 9ο γύρο, με τον Albon να βγάζει τα μεσαία και να βάζει τα σκληρά ελαστικά. Σαν αντίδραση, μπαίνουν και οι Stroll και Bottas. Πιο μπροστά, ο αγώνας εξελίσσεται κανονικά, με ελάχιστες αλλαγές στην κατάταξη, οι οποίες προέρχονται κυρίως από τους οδηγούς που επιλέγουν να αλλάξουν ελαστικά. Μέχρι τον 23ο γύρο, ο Verstappen προηγείται, ο Perez είναι 2ος, ενώ τρίτος είναι ο Lando Norris ο οποίος έχει μπει στα πιτ για φρέσκα λάστιχα.

Στον 28ο γύρο ο Russell είναι ο μόνος οδηγός που δεν έχει αλλάξει τα φθαρμένα σκληρά του ελαστικά. Η Mercedes τον χρησιμοποιεί σαν εμπόδιο στην πορεία του μαινόμενου Sergio Perez. Η μάχη είναι μικρή, αλλά καλή, με τον Μεξικανό να προσπερνάει από την εσωτερική της 3ης στροφής και να κερδίζει την 5η θέση.

Παρά την κακή του εκκίνηση, ο Daniel Ricciardo φαίνεται πως έχει επιστρέψει δυναμικά στον αγώνα, καθώς ο ρυθμός του είναι καλύτερος από αυτός του Yuki Tsunoda, του συναθλητή του.

Στον 40ο γύρο, ο Perez βρίσκεται σε ζώνη DRS και κυνηγάει τον Hamilton, ο οποίος παίζει πολύ ωραία άμυνα και ωθεί τον Perez σε πιτ στοπ στον 43ο γύρο ώστε να διεκδικήσει το undercut. Στον 45ο γύρο ο Verstappen προηγείται ακόμα, ο Hamilton είναι 2ος, ο Norris 3ος και ο Piastri 4ος. Τα πράγματα πηγαίνουν καλά για την McLaren, η οποία έχει ξεκάθαρα το 2ο καλύτερο μονοθέσιο.

O Leclerc βρίσκεται μπλεγμένος, καθώς στον 46ο γύρο παραβιάζει το όριο ταχύτητας στη γραμμή των πιτ και για αυτό τιμωρείται με ποινή 5 δευτερολέπτων. Πιο μπροστά, στον 48ο γύρο, μάχη δημιουργείται ανάμεσα στον Oscar Piastri και στον Sergio Perez. O Perez κάνει την κίνησή του στην 1η στροφή. Ο Piastri τον αναγκάζει να ανοίξει τη γραμμή του, οπότε βρίσκονται ρόδα με ρόδα. Στη στροφή 2 ο Piastri αφήνει αρκετό χώρο, όμως προσπαθεί να κερδίσει την θέση με τον Perez να του κλείνει την πόρτα. Ο οδηγός της McLaren βρίσκεται προσωρινά εκτός πίστας. Οι αγωνοδίκες δεν τιμωρούν το συμβάν.

Στον 54ο γύρο η μάχη για την πρώτη θέση έχει άτυπα τελειώσει, με τον Ολλανδό να βρίσκεται 12 δευτερόλεπτα μπροστά από τον 2ο Norris μετά το τελευταίο πιτ. Οι μάχες συνεχίζονται πιο πίσω · ο Perez κυνηγά τον Norris για την 2η θέση, ενώ πιο πίσω ο Hamilton πιέζει τον Piastri για τη 4η θέση. Ο Βρετανός καταφέρνει να προσπεράσει τον Piastri στον 57ο γύρο και να κερδίσει την 4η θέση, με 10 δευτερόλεπτα για το podium.

Στον 65ο γύρο, ο Russell καταφέρνει και προσπερνάει τον Sainz στην ευθεία, και το κενό ανάμεσα στον ίδιο και τον Leclerc είναι 5,8 δευτερόλεπτα… θυμίζουμε ότι ο Leclerc έχει δεχθεί ποινή, οπότε ο αγώνας του Russell αποκτά νέο ενδιαφέρον.

Στον 69ο γύρο, ο Sargeant χάνει την Williams στην 6η και 7η στροφή. Αυτό το λάθος του τον ωθεί σε στρατηγική εγκατάλειψη δύο γύρους πριν το πέσιμο της καρό σημαίας.

Τα Αποτελέσματα

Νικητής για άλλη μια φορά ο Max Verstappen, με 7 συνεχόμενες προσωπικές νίκες και 12 για την ομάδα του. Το τελευταίο αποτελεί μάλιστα ένα ρεκόρ, καθώς καμία άλλη ομάδα δεν έχει καταφέρει να κερδίσει 12 διαδοχικούς αγώνες. Δεύτερος είναι ο Lando Norris, ο οποίος από το Silverstone και μετέπετα εκμεταλλεύεται στο έπακρο το μονοθέσιό του, κλειδώνοντας ένα πολύ καλό podium. Τα έσπασε και σήμερα ο Lando Norris… μεταφορικά και κυριολεκτικά. Στο podium ο βρετανός «γκρέμισε» την κούπα του Max Verstappen.Tρίτος βρίσκεται ο Sergio Perez που καταφέρνει ένα podium ψυχολογίας μετά από 5 κακούς αγώνες. Ο Russell έκανε έναν εξαιρετικό αγώνα, όπως και ο Ricciardo, δεδομένων των αναλογιών. H Alpine θα θέλει να ξεχάσει τον αγώνα αυτόν και να προχωρήσει στο Grand Prix του Spa.

Επίλογος

Δεν ξέρουμε αν η κυριαρχία της Red Bull θα συνεχιστεί. Έχουμε όμως πολύ ικανούς οδηγούς στο grid που τα «σπάνε»… στην περίπτωση του Norris και κυριολεκτικά

+ posts

Ονομάζομαι Νίκος Ναούμ, είμαι φοιτητής στο Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, με καταγωγή από τα Ιωάννινα, ωστόσο γέννημα-θρέμμα Αθηναίος.
Σκοπός μου στην ζωή είναι να βρω την ευτυχία, κάνοντας πράγματα που αγαπώ με ανθρώπους που αγαπώ. Η αθλητική δημοσιογραφία και η εξειδίκευση στον μηχανοκίνητο αθλητισμό είναι το μεράκι και το πάθος μου. Από μικρός έψαχνα να μετουσιώσω την αγάπη μου για το αυτοκίνητο σε ένα επάγγελμα.
Κάπως έτσι, δειλά-δειλά οδηγήθηκα στην πόρτα του Παντείου Πανεπιστημίου. Ήξερα ότι ο κλάδος είναι κλειστός. Ήξερα ότι θα αντιμετωπίσω δυσκολίες. Μέσα όμως στο Πανεπιστήμιο γνώρισα ανθρώπους με τους οποίους μπόρεσα να ενωθώ και να δώσω σάρκα και οστά στο όραμά μου. Να παράγω περιεχόμενο σχετικά με το αυτοκίνητο και δη, με την Formula 1.
Mέσα από το The F1 Thing, αλλά και μέσα από τον διαδικτυακό «αέρα» του Ράδιο Πάντειον και τις ραδιοφωνικές μεταδόσεις του αθλήματος, νιώθω πως κατάφερα να προσδιορίσω αυτόν τον έρωτα για το αντικείμενο και να ικανοποιήσω την ακόρεστη τρέλα μου.
Α, επίσης παίζω μουσική. Αυτή είναι μια ακόμη τρέλα μου. Λατρεύω τα ταξίδια (ειδικά με το αυτοκίνητο), καθώς και την καλή μπύρα.
Μέσα στον ΦΚ βρήκα άτομα που εκτιμώ βαθύτατα. Για εμένα είναι η ιδανική ευκαιρία να συνεργαστώ σε ένα υπέροχο εγχείρημα.