Ο Fernando Alonso κατέκτησε στο Grand Prix του Monaco ένα ακόμα podium. Αυτό τον κάνει τον γηραιότερο οδηγό που τερματίζει στο podium του Μονακό τα τελευταία 50 χρόνια. Τα podium που έχει συλλέξει ανά τα χρόνια ο Ισπανός φτάνουν τα 103 συνολικά, σε μια καριέρα που όμοιά της δεν υπάρχει στην σημερινή Formula 1. To απίστευτο οδηγικό ταλέντο σε συνδυασμό με την αφιλτράριστη προσωπικότητά του, τον μετατρέπουν σε έναν από τους πιο εντυπωσιακούς οδηγούς του grid. Ποτέ δεν μπορείς να γνωρίζεις τι θα ακολουθήσει, όταν ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής μπαίνει μέσα στο πιλοτήριο του μονοθεσίου του. Και το πιο εντυπωσιακό; Είναι 41 στα 42.
![](https://i0.wp.com/www.foititikoskosmos.gr/wp-content/uploads/2023/05/fernando-alonso-podium-230528g1200-1024x576-1.jpg?resize=640%2C360&ssl=1)
«Κάτσε ρε Νίκο, 41 στα 42; Δεν είναι μεγάλη ηλικία». Κι όμως. Σε μια περίοδο του αθλήματος που οι νέοι οδηγοί ξεκινάνε την καριέρα τους στα go-kart στα 5 τους, ενώ μετά το πέρας των 35 ετών θεωρούνται «παλαίμαχοι» και έχουν ξεπεράσει το peak τους, ο Fernando Alonso δεν έχει φτάσει (ακόμα) στο peak της καριέρας του.
Λένε ότι τα νούμερα δεν ψεύδονται. Όμως, εάν δούμε μόνο τα νούμερα, ο Fernando έχει ένα σχετικά χαμηλό ποσοστό νικών -32 νίκες σε 364 συμμετοχές αγώνα μέχρι τώρα. Τα νούμερα αυτά φαντάζουν ακόμα χειρότερα, όταν συγκρίνονται με αυτά του επτάκις παγκόσμιου πρωταθλητή Sir Lewis Hamilton, ο οποίος έχει 103 νίκες σε 316 συμμετοχές αγώνα.
Όμως τα νούμερα λένε τη μισή αλήθεια. Ο Fernando Alonso δεν μπορεί να συγκριθεί μονάχα με κριτήριο τα νούμερα, καθώς η καριέρα του χαρακτηρίζεται από σκαμπανεβάσματα και αρκετά κακά μονοθέσια. Αδιαμφισβήτητα η χειρότερη περίοδος στην καριέρα του ήταν το 2015 μέχρι το 2018 με την McLaren, όπου το μονοθέσιο θύμιζε αγωνιστικό κατώτερης κατηγορίας, τόσο σε απόδοση όσο και σε αξιοπιστία.
![](https://i0.wp.com/www.foititikoskosmos.gr/wp-content/uploads/2023/05/Fernando_Alonso_2016_Malaysia_Q1.jpg?resize=640%2C427&ssl=1)
Ωστόσο ο Fernando κατάφερνε πάντα να πιέζει και να βγάζει το 110% από κάθε όχημα. Και το πιο καταφανές παράδειγμα αυτής της ικανότητας φαίνεται στην σεζόν 2012. Ο Alonso οδηγάει πλέον για την Ferrari. Η ιταλική εταιρεία έχει δημιουργήσει για την σεζόν την F2012, ένα μονοθέσιο το οποίο αντιμετωπίζει προβλήματα στον χειρισμό του, τόσο με υποστροφή στην είσοδο της στροφής όσο και με υπερστροφή στην έξοδο. Ο ομόσταυλός του, FelipeMassa, τερματίζει την σεζόν 7ος, αδυνατώντας να κατανοήσει πλήρως τις λειτουργικές αδυναμίες του μονοθεσίου.
Και ο Fernando; Ο Ισπανός οδηγός κυριαρχεί για ένα μεγάλο σκέλος του πρωταθλήματος, καθώς από τον 8ο μέχρι και τον 16ο αγώνα της σεζόν βρίσκεται στην πρώτη θέση της κατάταξης. Να σημειωθεί πως το πρωτάθλημα του 2012 ήταν ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό πρωτάθλημα, με 7 διαφορετικούς νικητές στους πρώτους 7 αγώνες. Όμως ο Fernando καταφέρνει και διεκδικεί τον τίτλο μέχρι και τον τελευταίο αγώνα της σεζόν. Θα χάσει τελικά τον τίτλο για 3 πόντους.
![](https://i0.wp.com/www.foititikoskosmos.gr/wp-content/uploads/2023/05/cce3177e-untitled-design-2022-07-18t025004.175.webp?resize=640%2C360&ssl=1)
Όμως δεν έχει σημασία. Η σεζόν του 2012 είναι η απόλυτη απόδειξη ότι «σημασία έχει ΚΑΙ ο οδηγός, όχι μόνο το αυτοκίνητο».
Και τώρα, βρισκόμαστε και πάλι 11 χρόνια μετά, στο 2023, με τον Alonso να βρίσκεται αδιαμφισβήτητα στο δεύτερο καλύτερο μονοθέσιο του φετινού grid και το πόδι κολλημένο στο πάτωμα. Οι οδηγικές του ικανότητες δεν έχουν μειωθεί στο ελάχιστο. Διεκδικεί πάντα ό,τι καλύτερο μπορεί. Θα δούμε μια ακόμη νίκη; Μπορεί, εάν η RedBull έχει κάποιο στραβοπάτημα. Σίγουρα ο Fernando θα διεκδικήσει τα μέγιστα. Γιατί αυτός ήταν, είναι και θα είναι, ο Fernando Alonso.
Ονομάζομαι Νίκος Ναούμ, είμαι φοιτητής στο Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, με καταγωγή από τα Ιωάννινα, ωστόσο γέννημα-θρέμμα Αθηναίος.
Σκοπός μου στην ζωή είναι να βρω την ευτυχία, κάνοντας πράγματα που αγαπώ με ανθρώπους που αγαπώ. Η αθλητική δημοσιογραφία και η εξειδίκευση στον μηχανοκίνητο αθλητισμό είναι το μεράκι και το πάθος μου. Από μικρός έψαχνα να μετουσιώσω την αγάπη μου για το αυτοκίνητο σε ένα επάγγελμα.
Κάπως έτσι, δειλά-δειλά οδηγήθηκα στην πόρτα του Παντείου Πανεπιστημίου. Ήξερα ότι ο κλάδος είναι κλειστός. Ήξερα ότι θα αντιμετωπίσω δυσκολίες. Μέσα όμως στο Πανεπιστήμιο γνώρισα ανθρώπους με τους οποίους μπόρεσα να ενωθώ και να δώσω σάρκα και οστά στο όραμά μου. Να παράγω περιεχόμενο σχετικά με το αυτοκίνητο και δη, με την Formula 1.
Mέσα από το The F1 Thing, αλλά και μέσα από τον διαδικτυακό «αέρα» του Ράδιο Πάντειον και τις ραδιοφωνικές μεταδόσεις του αθλήματος, νιώθω πως κατάφερα να προσδιορίσω αυτόν τον έρωτα για το αντικείμενο και να ικανοποιήσω την ακόρεστη τρέλα μου.
Α, επίσης παίζω μουσική. Αυτή είναι μια ακόμη τρέλα μου. Λατρεύω τα ταξίδια (ειδικά με το αυτοκίνητο), καθώς και την καλή μπύρα.
Μέσα στον ΦΚ βρήκα άτομα που εκτιμώ βαθύτατα. Για εμένα είναι η ιδανική ευκαιρία να συνεργαστώ σε ένα υπέροχο εγχείρημα.