Αρνείται πεισματικά ο Max Verstappen να ηττηθεί, σε ένα γκραν πρι γεμάτο δράση.
Τα Προκριματικά
Είναι ο τελευταίος αγώνας πριν το καλοκαιρινό διάλειμμα και έχουμε Sprint αυτό το ΣΚ, με αποτέλεσμα τα προκριματικά να γίνουν την Παρασκευή. Συνοπτικά, ο Max Verstappen κυριαρχεί για μία ακόμη φορά στα προκριματικά. Η αλλαγή κιβωτίου ταχυτήτων όμως του επιφέρει ποινή 5 θέσεων. Παρότι είναι ο πιο γρήγορος συνολικά, με διαφορά πάνω από 8 δέκατα του δευτερολέπτου, ξεκινάει τον αγώνα του στην 6η θέση.
Ο Charles Leclerc κερδίζει την pole σε ένα προκριματικό σκέλος γεμάτο βροχή και αναπάντεχες εξόδους, με χαρακτηριστικότερη αυτή του Norris στο Q2, η οποία τον οδήγησε στην αμμοπαγίδα. Με τη σειρά θα εκκινήσουν οι Perez, Hamilton, Sainz, Piastri, Verstappen, Norris, Russell, Alonso, Stroll, Tsunoda, Gasly, Magnussen, Bottas, Ocon, Albon, Zhou, Sargeant, Ricciardo και Hulkenberg.
To Sprint
Το Sprint φέρνει και αυτό τις δικές του ανατροπές. Η βροχή προσφέρει ευκαιρίες για προσπεράσεις και δημιουργεί παγίδες για τους οδηγούς. Μια αποσταθεροποίηση του μονοθεσίου μπορεί να είναι καταστροφική. Ο Max Verstappen καταφέρνει και προηγείται στα προκριματικά του sprint και εκκινεί πρώτος. Ο Piastri βρίσκεται δίπλα του στην 2η θέση. Κακή τύχη είχε ο Fernando Alonso ο οποίος γιόρτασε τα γενέθλιά του στην αμμοπαγίδα και εκκινεί το Sprint εκτός δεκάδας.
Οι οδηγοί ετοιμάζονται για το Sprint η βροχή όμως έχει άλλα πλάνα. Η εκκίνηση καθυστερεί. Τελικά οι οδηγοί φορούν τα βρεγμένα ελαστικά και ξεκινάνε τον αγώνα πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας. Μετά από 5 γύρους, το αυτοκίνητο ασφαλείας μπαίνει στα πιτ και το sprint ξεκινάει, για 11 συνολικά γύρους.
Ο Piastri παίρνει το ρίσκο και φοράει τα ενδιάμεσα ελαστικά, καθώς η πίστα στεγνώνει. Πρέπει όμως να μαζέψει γρήγορα τη διαφορά από τους υπόλοιπους οδηγούς. Δεν αργεί πολύ όμως. Στον 2ο γύρο οι υπόλοιποι οδηγοί μπαίνουν στα πιτ. Ο Verstappen βγαίνει πίσω από τον Piastri. Και η μάχη ξεκινάει.
Το αυτοκίνητο ασφαλείας βγαίνει στην πίστα, μετά από την έξοδο του Fernando στον 4ο γύρο. Ο Ισπανός είναι καλά, η Aston Martin του όμως έχει κολλήσει στην αμμοπαγίδα, στερώντας του την ευκαιρία για πόντους.
Ο αγώνας εκκινεί πάλι στον 6ο γύρο με τον Piastri πρώτο. Στον ίδιο γύρο, ο Hamilton και ο Perez έρχονται σε σύγκρουση στη στροφή 15, με τον Hamilton να κερδίζει τη θέση, και τον Perez να πέφτει στην 16η θέση προτού αποσύρει το αυτοκίνητο μετά από εντολή της ομάδας.
Πιο μπροστά, ο Max Verstappen καταφέρνει και προσπερνάει τον Piastri για την πρώτη θέση, με τον Αυστραλό να κάνει μια φοβερή εμφάνιση και να κερδίζει την 2η θέση. Οι Gasly, Leclerc, Norris, Hamilton και Russell συμπληρώνουν την βαθμολογούμενη 8αδα του grid. Ο Hamilton δέχεται ποινή 5 δευτερολέπτων μετά την επαφή με τον Sergio Perez.
O Aγώνας
To τριήμερο κλείνει με τον αγώνα να εμφανίζει ρίσκο για βροχή 40%. Leclerc και Perez ξεκινάνε πολύ δυνατά τον αγώνα, με τον δεύτερο να κλείνει την γραμμή του Hamilton. Πιο πίσω, ο Sainz χάνει το φρενάρισμα, κλείνοντας τον Piastri πάνω στον τοίχο, και τραυματίζοντας τόσο την Ferrari του όσο και την McLaren. O Piastri, μετά το εξαιρετικό sprint δεν τερματίζει το Grand Prix, καθώς το μονοθέσιό του φέρει ζημιά στην ανάρτηση που δεν μπορεί να επισκευαστεί.
Η Ferrari του Sainz έχει πληγωθεί και αυτή, σε ένα ποσοστό 5%. Μπορεί να μην ακούγεται μεγάλη ζημιά, σε ένα μονοθέσιο της F1 όμως κοστίζει ακριβά. Ο Sainz σύντομα βρίσκεται στην τελευταία θέση. Πιο μετά στον αγώνα, αναγκάζεται να εγκαταλείψει.
Στον 10ο γύρο ο Perez προηγείται. Ο Max έχει αναρριχηθεί όμως στην 2η θέση. Ο Norris, ο οποίος ξεκινάει τον αγώνα του σε μια πολύ καλή θέση, έχει ρυθμίσει το μονοθέσιο με πάρα πολλή αρνητική δυναμική άνωση, με αποτέλεσμα χαμηλή τελική ταχύτητα. Σε μια πίστα με τεράστιες ευθείες, αυτό τον ρίχνει στην κατάταξη.
Στον 16ο γύρο ο Max, έχοντας κάνει pitstop, πιέζει τον ομόσταυλό του για την 1η θέση. Στον 17ο γύρο, μετά την ευθεία Kemmel, ο «Ιπτάμενος Ολλανδός» καταφέρνει και νικάει τον Perez. Μέσα σε 2 γύρους έχει ανοίξει διαφορά 3 δευτερολέπτων.
Στον 21ο γύρο, ο καιρός αρχίζει να γίνεται πιο βροχερός. Πολλοί οδηγοί αναρωτιούνται αν πρέπει να μπουν για τα ενδιάμεσα. Όμως κανείς τελικά δεν το τολμάει, αντ’αυτού τοποθετούν μαλακά. Η βροχή κρατάει πολύ λίγο, με την άσφαλτο να έχει στεγνώσει μέσα σε διάστημα 10 γύρων.
Στον 31ο γύρο ο Ολλανδός μπαίνει στα πιτ για φρέσκα μαλακά ελαστικά. Βγαίνει άνετα μπροστά από τον ομόσταυλό του. Πιέζει όμως πολύ τα ελαστικά του και δέχεται παρατηρήσεις για το στυλ οδήγησης από το pit wall της ομάδας του. Η απάντηση; Ταχύτερος γύρος. Καλά πήγε αυτό.
Πιο πίσω οι μάχες συνεχίζονται, με τους οδηγούς να παίρνουν υπολογισμένα ρίσκα και να προσπερνάνε κυρίως στην μεγάλη ευθεία Kemmel με την χρήση του DRS. O Hamilton είναι ο μόνος που μπαίνει σε μια διαδικασία να «κλέψει» κάτι παραπάνω, καθώς μπαίνει στα πιτ και βάζει… μεσαία ελαστικά. Θέλει να κλέψει τον ταχύτερο γύρο από τον Verstappen. Και το καταφέρνει, στον τελευταίο γύρο.
Τα Αποτελέσματα
Ο «Ιπτάμενος Ολλανδός» δε δείχνει να θέλει να ηττηθεί σήμερα, ακόμα και από την 6η θέση που εκκίνησε. Τερματίζει πρώτος, με τους Perez και Leclerc να ολοκληρώνουν το podium. O Max σημειώνει την 8η σερί νίκη του σε αγώνες, πλησιάζοντας το ρεκόρ του Sebastian Vettel, με 9 σερί νίκες. Κάτι μου λέει ότι μπορεί και να το ξεπεράσει στην ίδια του την πατρίδα. Ο Perez καταφέρνει επιτέλους να εξασφαλίσει το τρόπαιο της δεύτερης θέσης και δηλώνει ότι θέλει να παραμείνει στο podium σε όλους τους αγώνες. Τον παραπέμπω στον Alonso, ο οποίος έκανε την ίδια δήλωση πριν κάποιους αγώνες και από τότε δεν έχει πατήσει podium. Να προσέχεις, Checo,
Η Ferrari φάνηκε να κατανοεί την πίστα και το μονοθέσιο, με τον Leclerc να απολαμβάνει ένα πολύ θετικό αποτέλεσμα. Το ίδιο δε μπορεί να ειπωθεί για τον ομόσταυλό του, Carlos Sainz αλλά και για το δίδυμο της McLaren, το οποίο θα πάει στο διάλειμμα του καλοκαιριού με προβληματισμούς για το μονοθέσιό της.
Επίλογος
Παλιά λέγαμε «Ας νικήσει ο καλύτερος». Τώρα, που ξέρουμε ποιος είναι ο καλύτερος, λέμε «Ας νικήσει και κάποιος άλλος βρε αδερφέ!» Έτσι, για την αλλαγή.
Ραντεβού στην Ολλανδία.
Ονομάζομαι Νίκος Ναούμ, είμαι φοιτητής στο Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, με καταγωγή από τα Ιωάννινα, ωστόσο γέννημα-θρέμμα Αθηναίος.
Σκοπός μου στην ζωή είναι να βρω την ευτυχία, κάνοντας πράγματα που αγαπώ με ανθρώπους που αγαπώ. Η αθλητική δημοσιογραφία και η εξειδίκευση στον μηχανοκίνητο αθλητισμό είναι το μεράκι και το πάθος μου. Από μικρός έψαχνα να μετουσιώσω την αγάπη μου για το αυτοκίνητο σε ένα επάγγελμα.
Κάπως έτσι, δειλά-δειλά οδηγήθηκα στην πόρτα του Παντείου Πανεπιστημίου. Ήξερα ότι ο κλάδος είναι κλειστός. Ήξερα ότι θα αντιμετωπίσω δυσκολίες. Μέσα όμως στο Πανεπιστήμιο γνώρισα ανθρώπους με τους οποίους μπόρεσα να ενωθώ και να δώσω σάρκα και οστά στο όραμά μου. Να παράγω περιεχόμενο σχετικά με το αυτοκίνητο και δη, με την Formula 1.
Mέσα από το The F1 Thing, αλλά και μέσα από τον διαδικτυακό «αέρα» του Ράδιο Πάντειον και τις ραδιοφωνικές μεταδόσεις του αθλήματος, νιώθω πως κατάφερα να προσδιορίσω αυτόν τον έρωτα για το αντικείμενο και να ικανοποιήσω την ακόρεστη τρέλα μου.
Α, επίσης παίζω μουσική. Αυτή είναι μια ακόμη τρέλα μου. Λατρεύω τα ταξίδια (ειδικά με το αυτοκίνητο), καθώς και την καλή μπύρα.
Μέσα στον ΦΚ βρήκα άτομα που εκτιμώ βαθύτατα. Για εμένα είναι η ιδανική ευκαιρία να συνεργαστώ σε ένα υπέροχο εγχείρημα.