GP Suzuka 2023: Verstappen κυρίαρχος, πρωταθλήτρια Red Bull

GP Suzuka 2023: Verstappen κυρίαρχος, πρωταθλήτρια Red Bull

Πίσω στις νίκες γυρνάει η Red Bull με τον Max Verstappen να κατακτάει μία ακόμα νίκη, κλειδώνοντας και το πρωτάθλημα των κατασκευαστών.

Τα Προκριματικά

Το Q1 κυλάει αρκετά τυπικά. Τουλάχιστον στην αρχή. Με 9 λεπτά να απομένουν για την λήξη του Q1, o Logan Sargeant της Williams συγκρούεται με τον τοίχο στην τελευταία στροφή. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να βγει η κόκκινη σημαία. Στις επαναλήψεις εντοπίζουμε μια ελαφριά αποσταθεροποίηση του πίσω μέρους που ώθησε σε απώλεια ελέγχου και σύγκρουση. Το Q1 λήγει περίπου ένα τέταρτο αργότερα, με τους Bottas, Stroll, Hulkenberg, Zhou και Sargeant να πέφτουν θύματα του χρονομέτρου και να μη συνεχίζουν στο Q2.

Στο Q2 ο Verstappen δείχνει πλέον τα δόντια του, σημειώνοντας από νωρίς τον ταχύτερο γύρο και, μάλιστα, με μεταχειρισμένα ελαστικά. Πολύ καλά τα πάει επίσης το δίδυμο Tsunoda και Lawson της Alpha Tauri μένοντας στο Q3… μέχρι το τελευταίο λεπτό, όπου ο Alonso κάνει ταχύτερο γύρο κατά 4 εκατοστά του δευτερολέπτου, βγάζοντας εκτός Q3 τον Lawson. Τον ακολουθούν οι Gasly, Albon, Ocon και Magnussen.

O ιπτάμενος Max Verstappen καταφέρνει και “βάζει φωτιά” στην πίστα, με έναν εντυπωσιακό γύρο στον οποίο κανείς δεν μπορεί να δώσει απάντηση. Είναι για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά ο poleman στην Suzuka. Δίπλα του εκκινεί ο Piastri και στην 3η θέση ο Lando Norris. Το δίδυμο της McLaren φαίνεται πως νιώθει άνετα στο μονοθέσιο στη συγκεκριμένη πίστα. Ο Leclerc εκκινεί 4ος, με τον Perez να ξεκινάει 5ος, με διαφορά από τον ομόσταυλό του που αγγίζει τα 8 δέκατα του δευτερολέπτου.

Ο Αγώνας

Ο Max Verstappen κάνει μια καλή εκκίνηση, ωστόσο ο Norris έχει καταφέρει να κερδίσει πάρα πολύ έδαφος. Περνάει τον ομόσταυλό του για την 2η θέση, ενώ κυνηγάει τον Max για την πρώτη θέση.

Verstappen

Πιο πίσω, το χάος. Πριν καν φτάσουν στην πρώτη στροφή, ο Ocon πιέζει τον Bottas προς τα όρια της πίστας, χωρίς να υπολογίζει την παρουσία του Albon. Το αποτέλεσμα είναι ο Bottas να βρεθεί αβοήθητος σε ένα “σάντουιτς” μονοθεσίων. Τραυματίζει το μπροστά φτερό του, ενώ το μπροστά δεξιά ελαστικό του χάνει αέρα. Μπαίνει στα πιτ. Από την σύγκρουση το μονοθέσιο του Αlbon πέφτει άτσαλα στην πίστα, τραυματίζοντας το πάτωμα.

Ενώ συμβαίνουν όλα τα παραπάνω, οι δύο Ferrari είναι πλάι-πλάι, με τον Perez στα αριστερά. Καθώς κάνει χώρο για τις Ferrari, ο Perez χτυπάει με τον Hamilton ο οποίος βγαίνει εκτός πίστας. Αργότερα οι αγωνοδίκες τιμωρούν τον Perez με ποινή 5 δευτερολέπτων. Η μπροστά αεροτομή έχει τραυματιστεί, αναγκάζοντας τον Μεξικανό να μπει στα πιτ για αλλαγή.

Verstappen

Το αυτοκίνητο ασφαλείας βγαίνει στην πίστα προκειμένου να ηρεμήσουν τα πράγματα, καθώς και να απομακρυνθούν τα πιο επικίνδυνα κομμάτια από ανθρακονήματα. Ο αγώνας ξεκινάει πάλι στον 5ο γύρο. Ο Verstappen παραμένει πρώτος, ενώ φαίνεται πως έχει ρυθμό. Και ξαφνικά η κάμερα γυρνάει στον Bottas. Βρίσκεται στο γρασίδι. Τα replay δείχνουν πως υπάρχει σύγκρουση ανάμεσα σε αυτόν και τον Sargeant. Ο τελευταίος αποτυγχάνει να φρενάρει αποτελεσματικά, μπλοκάροντας τους τροχούς του και πέφτοντας πάνω στον Bottas. Και οι δύο μπαίνουν στα πιτ. Ο Bottas εγκαταλείπει τρεις γύρους αργότερα. Οι αγωνοδίκες τιμωρούν τον Sargeant με ποινή 5 δευτερολέπτων για αυτό το λάθος.

Ο χαμός με τον Sergio Perez

Ο Perez δεν κάνει καλό αγώνα. Ήδη έχει μια ποινή 5 δευτερολέπτων για παραβίαση κανονισμού αυτοκινήτου ασφαλείας. Στον 12ο γύρο όμως τα πράγματα πάνε από το κακό στο χειρότερο. Σε μια παρακινδυνευμένη προσπάθεια προσπέρασης στον Magnussen, o Perez μπλοκάρει τα φρένα του και χτυπάει τον Magnussen, στέλνοντάς τον σε μια εντυπωσιακή στροφή. Για δεύτερη φορά, το μπροστά φτερό του Perez έχει ζημιά, ωθώντας τον σε αναγκαστικό πιτ στοπ. Οι αγωνοδίκες τον τιμωρούν επίσης με ποινή 5 δευτερολέπτων.

Στον 14ο γύρο μπαίνουμε σε καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας, για να μαζέψουν οι άνθρωποι της πίστας τα κομμάτια από τα ανθρακονήματα. Στον επόμενο γύρο, ο Perez παραπονιέται ότι το αυτοκίνητο έχει πρόβλημα και ζητάει να αποσυρθεί. Αυτό γίνεται, στον 15ο γύρο… την πρώτη φορά.

Οι μάχες και οι προσπεράσεις συνεχίζουν να δίνουν και να παίρνουν, ενώ μετά τις αλλαγές ελαστικών ο Hamilton βρίσκεται σε θέση μάχης με τον Alonso. Τον προσπερνάει στην πολύ γρήγορη 130R, κερδίζοντας την 7η θέση. Ο Stroll εγκαταλείπει στον 22ο γύρο λόγω προβλήματος στο μονοθέσιο.

Verstappen

Και ενώ όλοι νομίζουμε ότι ο αγώνας του Perez έχει τελειώσει… φαίνεται πως μπαίνει στο μονοθέσιο πάλι. Όλοι απορούμε με αυτή την απόφαση· ο Μεξικανός έχει αποσυρθεί, σωστά; Προς το παρόν όμως, ο Albon εγκαταλείπει λόγω προβλήματος από την σύγκρουση στον 1ο γύρο.

Οι κανονισμοί λένε πως μια μη εκτελεσμένη ποινή μετατίθεται για τον επόμενο αγώνα. Για αυτό τον λόγο, οι μηχανικοί της Red Bull βγάζουν τον Perez πάλι στην πίστα· για να εκτίσει αυτή την ποινή των 5 δευτερολέπτων. Αφού έχει κάνει λίγους γύρους και έχει καθαρίσει την ποινή, μπαίνει στα πιτ και αποσύρεται, αυτή τη φορά οριστικά.

Οι μάχες δεν σταματάνε: o Russell ο οποίος είναι σε στρατηγική ενός πιτ στοπ έχει το μειονέκτημα των φθαρμένων ελαστικών. Τον προσπερνάνε και οι δύο McLaren, ενώ φτάνει σε σημείο να παρεμποδίζει τον ρυθμό του Hamilton. Ο Russell ακούει τότε τον μηχανικό του: “Άσε τον Hamilton να περάσει”. O Russell ζητάει από τον Hamilton DRS για να αμυνθεί στον Sainz. Ωστόσο ο Ισπανός καταφέρνει να τον περάσει με σχετική ευκολία.

Τα Αποτελέσματα

Νικητής για άλλη μια φορά είναι ο Max Verstappen, ο οποίος υπερκέρασε την «κατάρα» της Σιγκαπούρης. H νίκη του είναι αρκετή, ώστε να χαρίσει το πρωτάθλημα των κατασκευαστών στην Red Bull. Οι δύο McLaren των Norris και Piastri συμπληρώνουν το βάθρο. Ο Leclerc τερματίζει 4ος, ο Hamilton 5oς, ο Sainz 6oς και ο Russell 7ος. Ο Alonso τερματίζει 8ος, ενώ οι δύο Alpine συμπληρώνουν την βαθμολογούμενη δεκάδα.

Verstappen

Επίλογος

Ποιος θα το περίμενε; Αυτή η μικρή ομάδα που ξεκίνησε το 2005 ως εξέλιξη της Jaguar Racing, σαν αουτσάιντερ, κατάφερε σήμερα να έχει 6 πρωταθλήματα κατασκευαστών. Με τον νεαρότερο (τότε) επικεφαλής ομάδας, τον Christian Horner. Πολλοί τον αμφισβήτησαν. Η απάντηση όμως γράφεται με χρυσά γράμματα, κι ας μη το περίμεναν πολλοί.

Ονομάζομαι Νίκος Ναούμ, είμαι φοιτητής στο Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, με καταγωγή από τα Ιωάννινα, ωστόσο γέννημα-θρέμμα Αθηναίος.
Σκοπός μου στην ζωή είναι να βρω την ευτυχία, κάνοντας πράγματα που αγαπώ με ανθρώπους που αγαπώ. Η αθλητική δημοσιογραφία και η εξειδίκευση στον μηχανοκίνητο αθλητισμό είναι το μεράκι και το πάθος μου. Από μικρός έψαχνα να μετουσιώσω την αγάπη μου για το αυτοκίνητο σε ένα επάγγελμα.
Κάπως έτσι, δειλά-δειλά οδηγήθηκα στην πόρτα του Παντείου Πανεπιστημίου. Ήξερα ότι ο κλάδος είναι κλειστός. Ήξερα ότι θα αντιμετωπίσω δυσκολίες. Μέσα όμως στο Πανεπιστήμιο γνώρισα ανθρώπους με τους οποίους μπόρεσα να ενωθώ και να δώσω σάρκα και οστά στο όραμά μου. Να παράγω περιεχόμενο σχετικά με το αυτοκίνητο και δη, με την Formula 1.
Mέσα από το The F1 Thing, αλλά και μέσα από τον διαδικτυακό «αέρα» του Ράδιο Πάντειον και τις ραδιοφωνικές μεταδόσεις του αθλήματος, νιώθω πως κατάφερα να προσδιορίσω αυτόν τον έρωτα για το αντικείμενο και να ικανοποιήσω την ακόρεστη τρέλα μου.
Α, επίσης παίζω μουσική. Αυτή είναι μια ακόμη τρέλα μου. Λατρεύω τα ταξίδια (ειδικά με το αυτοκίνητο), καθώς και την καλή μπύρα.
Μέσα στον ΦΚ βρήκα άτομα που εκτιμώ βαθύτατα. Για εμένα είναι η ιδανική ευκαιρία να συνεργαστώ σε ένα υπέροχο εγχείρημα.